התמחויות ושירותים
?מה נוכל לעשות בשבילך
ייעוץ
ארגוני
הייעוץ הארגוני של "ערך נוסף" מתמקד באנשים שעושים את הארגון. בתפקוד, במוטיבציה, במערכות היחסים, בתחושת ההזדהות, בתפיסות, בשיטות, בנהלים, בשיטות בכלים, בטכנולוגיה ובכל שאר המרכיבים היוצרים חיבור בין טובת האדם לבין מטרות הארגון.
המיקוד בחיבור שבין טובת האנשים לבין מטרות הארגון יוצר תוצאות איכותיות, בזמן קצר במיוחד.
בחלק מהמקרים הלקוח מגדיר את האתגר העומד בפניו, במקרים אחרים הוא מכתיב את המטרה אותה הוא מעוניין להשיג, ובחלק אחר מבוצעת מוגדרות המטרות והאתגרים במשותף עם היועץ. כך או כך, מאותרים התהליכים מחוללי הערך הרב ביותר, מתגבשת תכנית עבודה להשבחתם, ויוצאים לעבודה.
בתהליכים לשיפור התוצאות נכללים, על-פי הצורך:
- תכנון אסטרטגי
- לווי תהליכי שינוי
- עיצוב מערכים להערכה, מדידה ומשוב לביצועי עובדים
- שיפור תקשורת פנים-ארגונית
- לווי מנהלים, הנהלות וצוותי עבודה
- הנחיית שיתופי פעולה בין ארגוניים
- שיפור יעילות העבודה
- הקמת מערכת לניהול מבוסס תקציב
- גיוס משאבים
לקוחות הייעוץ, באמצעות ידע וכלים הנרכשים במרוצת התהליך, מנתחים, מזהים עוצמות וחולשות, מפיקים תובנות ומגבשים המלצות לשיפור.
המלצות אלה, לאחר שאושרו לביצוע, מעובדות לתוכנית עבודה ומבוצעות על פי לוח הזמנים שהוגדר.
תהליכי הייעוץ המבוצעים על ידי ערך נוסף נודעים ככאלה היוצרים תוצאות אפקטיביות בזמן קצר במיוחד.
בערך נוסף מקפידים שהידע והכלים המשמשים בתהליך הייעוץ יישארו בארגון באופן שיאפשר למנהליו לבצע תהליכים מסוג זה גם בכוחות עצמם.
תכנון
אסטרטגי
במציאות בה יש לבצע כמות גדולה מאד של משימות למחר בבוקר (ואולי אפילו לאתמול...) היכולת להקדיש זמן לחשיבה אסטרטגית אינה דבר פשוט. עצם ההחלטה להיכנס לתכנון אסטרטגי מותנית בכישורי מנהיגות, אומץ להציב אתגרים, רמה גבוהה של מחויבות להשיגם, נחישות לפעול, נכונות להתמודד עם חולשות ואיומים והרבה אופטימיות.
לכן אין פלא שיש המעדיפים להימנע מכך ומשאירים את העתיד למזל (כך לפחות יהיה את מי להאשים...?)
אם נשתמש בשייט כמשל, התכנון האסטרטגי הוא הזמן שלפני המסע, בו הקברניט, עם צוותו הבכיר, יושבים עם מכשירי מדידה, מפה ומצפן ומסמנים לעצמם את הקואורדינאטות, נקודות הציון והמכשולים הצפויים שבדרך. הקברניט והצוות רואים שבעוד הם מתכננים, הספינה המתחרה יצאה לדרך. יחד עם זאת הם יודעים שמיד כשיצאו יצמצמו את הפער ויגיעו ראשונים אל היעד.
התכנון אסטרטגי המונחה על ידי ערך נוסף הינו תהליך סדור המורכב מ-3 חלקים:
החלק הראשון הוא התבוננות מעמיקה אל תוך הארגון וסביבותיו, איסוף נתונים, כספיים, שיווקיים, תפעוליים, משפטיים ואחרים. הנתינים הנאספים מוכנסים לתוך מפה ברורה המתארת את מצבו של הארגון, במגוון רחב של אספקטים. בתוך כך נבחנים האיזון וההלימה בין החלקים השונים. ונבדקת ההלימה בינהם. במקביל נאסף מידע אודות מודלים מצליחים המשמשים את החברות המובילות ונעשה ניתוח שמטרתו למידה מהצלחותיהם של המובילים בעולם.
החלק השני עוסק בהצבת חלופות לאסטרטגיה. שלב זה מבוסס על חשיבה יצירתית מבוססת מידע, שתוצאותיה מגיעות לעיתים לעשרות אפשרויות.לאחר שהוצבו החלופות בוחן הצוות האסטרטגי את ההצעות ומגדיר את יתרונה וחסרונה של כל אחת מהן לארגון ולמטרותיושלב זה מסתיים עם בחירת האסטרטגיה המועדפת.
החלק השלישי בתהליך עוסק בחינת התאמתו של כל אחד מחלקי הארגון לאסטרטגיה הנבחרת. במקרים מסויימים מחיבת האסטרטגיה ידע חדש, כוח אדם נוסף/אחר, טכנולוגיה, מיתוג, נהלים ומשאבים שלא היו קודם. אפיונם והגדרתם מובלים לגיבוש תוכנית עבודה באמצעותה מיושמת האסטרטגיה.
הידע והניסיון שנצבר בערך נוסף מאפשרים לך לחולל תהליך זה בבטחה וביעילות.
שיפור
ביצועים
שיפור ביצועים הוא אחד האתגרים המונחים על שולחנם של מנהלים בכל יום מחדש. הצורך המתמיד בהגדלת ההכנסות, הקטנת ההוצאות ושיפור שביעות הרצון של הלקוח מחייבים יזמה, יצירתיות, התמצאות במרחב האפשרויות וידע עדכני.
בערך נוסף יודעים איך לסייע לך לטפל בכל אלה: בזיהוי הצורך, בהגדרת העתיד הרצוי, ביצירת תכנית עבודה, בהנחיית והדרכת המנהלים, בהתמודדות עם ההתנגדויות, ובמדידת ההשפעה שנוצרה. הניסיון מלמד ששינויים הם הדבר הקבוע ביותר בחיי הארגון וצריך לדעת לטפל בהם במקצועיות.
שיפור הביצועים טמון גם ביכולת לזהות הזדמנויות ולהפוך כל אירוע למנוף לשיפור: כניסת עובד חדש, הופעת מתחרה, שינוי במחירי השוק, חידוש טכנולוגי, חוק חדש, אירוע מקצועי, פגישה אפשרית עם בעל עניין ועוד אירועים יומיומיים מסוג זה משמשים בעיננו הזדמנויות לשיפור ולהגדלת הרווח.
בין אם השינויים נוצרים כתוצאה מתהליכים שאינם בשליטתנו ובין אם אנחנו יוזמים ומניעים אותם צריך להפיק מהם את המירב, ואנחנו ערוכים לסייע לך לעשות זאת.
אז אם נוצרת תחושה שהגיע הזמן, שחל שינוי בשוק ויש הכרח לבצע התאמה, שחלה ירידה במוטיבציה של העובדים ודרישות השכר עולות, אנחנו יודעים שנוצרת הזדמנות שכדאי לנצל.
ייעוץ
עסקי
הייעוץ העסקי המוצע כאן מבוסס על הרעיון שהצלחה עסקית היא בראש ובראשונה עשייה מבוססת נתונים. על פי שיטה זו, הנתונים משמשים כדי לזהות מגמות, לזהות הזדמנויות ולקבל החלטות מושכלות יותר.
ניהול מבוסס נתונים כולל מספר שלבים:
איסוף נתונים: בשלב זה אוספים את הנתונים הרלוונטיים מכל המקורות האפשריים, כולל מערכות ERP, CRM, מערכות שיווק, מערכות פיננסיות ועוד.
שיפור הנתונים: לאחר האיסוף הנתונים מסירים שגיאות, נתונים לא רלוונטיים ומשלימים את החסר.
ניתוח נתונים: בשלב זה מנתחים את הנתונים, מזהים מגמות, קשרים, מנופים וחסמים
קבלת החלטות: המידע שנאסף ונותח משמש לקבלת החלטות עסקיות מושכלות יותר.
בכל אחד מהשלבים משולבת חשיבה יצירתית, ניסיון מקצועי רב שנים ורגישות לאנשים שמנהלים את העסק.
דוגמאות לאתגרים ניהוליים שנפתרים באמצעות הייעוץ העסקי:
שיפור היעילות העסקית על ידי זיהוי תהליכים לא יעילים או מוצרים לא רווחיים ודרכים לחסוך זמן וכסף.
שיפור השירות הלקוחות על ידי מידע אודות המוצרים או השירותים שהלקוחות צורכים.
פיתוח מוצרים ושירותים חדשים על ידי זיהוי הזדמנויות ומגמות צרכניות חדשות בשוק.
בנייה וניהול תקציב המסייע לתכנן הכנסות והוצאות, להימנע מקשיים תזרימיים, לשמור על יציבות פיננסית באמצעות הלוואות או חסכונות.
הגדלת היקף המכירות באמצעות פיתוח אסטרטגיה שווקית
הניסיון עם מגוון רחב של עסקים, החל מקטנים ובינוניים ועד לחברות גדולות, יוצר מוניטין מקצועי מוערך.
הערכה
ומדידה
על פי הניסיון שנצבר אצלנו כל מה שחשוב - נמדד, וכל מה שנמדד - נעשה חשוב.
לכן, אנו נוהגים להציע לשלב בכל עשייה ניהולית (עסקית או חברתית) גם מדידה והערכה. המדידה תורמת לקבלת החלטות, למעקב אחר שינויים, לתמריצים, לדווח לשותפים ועוד ועוד.
במקביל, ניתנים שירותי ההערכה והמדידה של ערך נוסף גם כמחקרי הערכה לתכניות בתחומי החינוך, הרווחה והקהילה, הן לגורמי מימון (קרנות, תורמים...) והן לעמותות. במסגרת זו נכללים תהליכים בהם:
- הגדרת מדדי הצלחה המעמידים לבעלי העניין מידע רלוונטי לשיפור האפקטיביות
- בניית מודל לוגי מותאם
- פיתוח כלי מדידה מותאמים בתחום השןןקי, תפעולי, כלכלי, התנהגותי, אישי-רגשי וחברתי קהילתי
- ביצוע מחקרי הערכה רב שנתיים
- הנחייה בביצוע מחקר פעולה
עקרונות עבודה מנחים את היחידה בביצוע תוכניות ההערכה מותאמות:
- שימוש משולב בשיטות מחקר כמותיות ואיכותניות כאחד.
- עבודה במשותף עם הצוותים המפעילים והגורם המזמין .
- התבססות על מגוון מקורות מידע, בינהם צוותי הנהלה וצוותי שדה של גופים מפעילים, לקוחות (תלמידים, מטופלים, הורים).
במקביל לשאר יתרונותיו, המחקר וההערכה מעודד למידה פנים ארגונית על בסיס מידע אמין ומגוון מקורות מידע כמותיים ואיכותניים.
הבקרה המקצועית מבוצעת ע"י ד"ר חן ליפשיץ.